Evenimentul – instrument eficient de marketing pentru compania ta

Evenimentul - instrument eficient de marketing 1

Eveniment corporate

Toți antreprenorii sau managerii de companii au pe lista de priorități o relație bună cu publicurile lor, o comunicare eficientă și cel puțin periodică cu ele,  aceasta fiind unica direcție spre prosperitate și profit.

Nu există scurtături în obținerea rezultatelor favorabile, doar etape și strategii bine gândite, de care trebuie să ținem seama.

Evenimentul, căci despre el vom discuta azi, este unul dintre cele mai eficiente instrumente de promovare a serviciilor sau produselor unei companii, acesta putând gestiona și valorifica la maxim posibilitățile de promovare existente  pe piață, adăugând la rândul său altele noi, specifice.

Încorporează cu succes atât dezvoltarea relațiilor cu publicul tău cât și popularizarea brandului, vizibilitatea acestuia pe piață și percepția asupra produsului sau serviciului pe care-l oferă compania ta.

De ce să organizezi un eveniment? Care sunt avantajele și consecințele acestuia? Este cu adevărat nevoie de asta?

Vă voi raspunde cât se poate de convins că da! Nu doar că este nevoie, ci că deseori se impune organizarea unui eveniment dacă vrei ca lumea să te cunoască, să te aprecieze și mai apoi să te recunoască pe piață.

Am să-ți prezint cel puțin șase motive esențiale pentru care ar trebui să organizezi un eveniment.

  1. Evenimentul crează o relație personală cu publicul

Este modalitatea perfectă de contact direct între companie și publicul său,  angajați și simpatizanți, influențând pozitiv felul în care produsul sau serviciile tale vor fi văzute pe mai departe.

Importanța dialogului este covârșitoare, fiind exploatată și în mediile on line, cu ajutorul unor tehnici precum live chatting sau live streaming, cunoscându-se puterea sa imbatabilă.

Brandul tău va adopta o față umană, reală, identitatea sa căpătând o formă concretă, palpabilă. Va fi perceput de către public într-o altă formă, una mult mai clară, rezultată dintr-un dialog lejer și o prezentare specială.

  1. Evenimentul promovează brandul tău

Evenimentul - instrument eficient de marketing 2

Imagination Playground, o optiune frecventa

Marele avantaj al organizării unui eveniment este că centrul său devine brandul, spre care se îndreaptă toată atenția. De la programul evenimentului, elementele decorative, tematicile alese sau culorile folosite, și până la atmosfera evenimentului, toate sunt impregnate de simboluri sau sigle ale brandului. Acesta este vedeta absolută neputând trece neobservat, prezența sa fiind una într-o măsură mai mare decât la orice alt fel de prezentare.

Identitatea brandului respectiv va fi menținută pe toată durata evenimentului, acest lucru conducând la o identificare perfectă a sa, în viitor.

  1. Evenimentul crește vizibilitatea companiei

Vizibilitatea companiei tale nu va crește doar cantitativ, ci și calitativ, pentru că vei avea ocazia să alegi ce valori dorești să  exploatezi și în ce manieră. Vei putea alege odată cu conceptul din spatele evenimentului și aspectele imaginii de brand și integrarea acestora în eveniment.

Vizibilitatea ca firmă va crește semnificativ în urma evenimentului, dacă acesta va fi unul reușit. Trebuie avut în vedere că evenimentele sunt prin excelență sociale, deci posibilitățile de interacțiune cu publicul tău vor fi semnificativ crescute, oferindu-ți în plus posibilități de promovare atât ante cât și post eveniment.

  1. Evenimentul oferă accesibilitate spre produsul sau serviciul tău

Poți defini activitatea ta ca pe un concept, dându-i o formă accesibilă. Îi oferi o identitate aparte, și elemente comune cu identitatea brandului și valorile acestuia. Acest lucru îl va diferenția de alte evenimente similare, conferindu-i personalitate și stil.

Participanții la eveniment își vor aminti cu siguranță toate detaliile legate de atmosferă, muzică, decoruri, sau vestimentație. Alegând un concept care te reprezintă vei evita clișeele, vei putea fi creativ și inovativ deopotrivă.

Momentele evenimentului vor fi coerente, se vor lega armonios, experiența de ansamblu a participanților va fi una plăcută iar evenimentul tău va încânta și va acapara.

  1. Evenimentul permite un control total asupra mesajelor emise de public

Evenimentul - instrument eficient de marketing 3

Distractie in aer liber

Fiind în ipostaza de gazdă ai controlul absolut asupra a tot ce se întâmplă la eveniment. Pe lângă avantajele oricărei gazde de a personaliza întreaga structură a evenimentului, ai ultimul cuvânt și în alegerea detaliilor care vor personaliza evenimentul. Întreaga execuție creativă a evenimentului, cu toată paleta de amănunte va fi controlată de tine.

Decorurile, programul sau mesajele emise vor fi toate sub control. Cu alte cuvinte, vei da tonul întregii atmosfere din cadrul evenimentului și vei decide modalitatea în care dorești să fie receptat. Evenimentul este una dintre puținele ocazii când ai controlul total asupra mesajelor pe care vrei să le transmiți, și poți explora acest avantaj la maxim.

  1. Evenimentul are ecouri

Publicarea pe Facebook, LinkedIn, Instagram sau Twitter a fotografiilor de la eveniment va deveni nu doar un prilej de popularizare al companiei tale ci și o metodă la îndemână pentru analizarea feed-back-ului dobândit în urma organizării evenimentului.

Tot la final vei putea măsura, în funcție de obiectivele stabilite, elementele care vor arăta în ce măsură ai atins aceste obiective. Aceasta se poate reflecta în numărul de participanți la eveniment, în atitudinea publicului față de brandul promovat, dar și în cantitatea și calitatea aparițiilor în mass media.

Rezultatele obținute vor deveni pe viitor ajutoare prețioase în corectarea eventualelor greșeli sau abordări legate de interacțiunea cu publicul și vor consolida metode din ce în ce mai  eficiente de atragere spre produsele sau serviciile voastre.